Система освіти часто керується твердженням американського психолога і педагога Едварда Лі Торндайка, який ще в 1928 році заявив, що у віці до 20 років спостерігається підвищена здатність людини сприймати інформацію, навчатися, а потім, в процесі дорослішання, ці показники знижуються.
І хоча ця теорія неодноразово піддавалася конструктивній критиці з боку лікарів, які вивчають активність головного мозку, у людей міцно вкоренилася думка, що навчатися чомусь новому у зрілому віці значно важче, ніж у молодому віці. Особливо, якщо мова йде про вивчення іноземних мов. Так, теорія Торндайка перетворилася в один з найміцніших стереотипів суспільства. Однак, оскільки в нашому Центрі Мов SpeakEnglish в Броварах уже багато років поспіль успішно навчаються люди різних вікових категорій і досягають гарних результатів, то ми чітко впевнені, що вивчати іноземні мови можна у будь-якому віці.
Спробуємо в цьому розібратися.
1. Науковий підхід. Професор Джеймс Хорн, на основі робіт якого були створені сучасні IQ-тести, стверджує, що існують дві форми інтелекту: біологічна і соціальна. На розвиток біологічної впливають біологічні процеси в організмі, а соціальну формують соціальні впливи на особистість, досвід, спілкування, комунікація з іншими людьми. Хорн вірив в успіх навчання людини протягом усього його життя і настійно рекомендував продовжувати навчання в будь-якому віці.
2. Методологія. Коли ви починаєте вивчати іноземну мову після 40 років, спочатку все дається легко, а потім дуже важко впоратися з лексикою. Однак, з цією складністю стикаються всі студенти курсів англійської мови в будь-якому віці. Саме для цього розробляють спеціальні методики, а програми та підручники видавництв Oxford, Cambridge, Longman та інші не видають спеціальних посібників для тих, кому 40, 50 або 60 років, а значить, не виділяють студентів цього віку в окремі групи.
3. Емоції. Студент у віці після 40 років, як правило, більш стриманий, розважливий, дисциплінований і менш емоційний. Він чітко розуміє, що за результат навчання потрібно платити завзятістю і власною працею. Час юнацького максималізму, бажання отримати все і відразу – у минулому, а значить, заняття матимуть систематичний характер.
І безперечним правилом успіху навчання є МОТИВАЦІЯ. Непереборне бажання вивчити іноземну мову зробить для вас більше, ніж викладачі та методики. Це той важіль, який дозволить зіштовхнути з місця найважчий вантаж і вирішити будь-яке важко вирішуване завдання.
А мотивацію можна знайти в будь-якому віці! І наш Центр Мов SpeakEnglish у Броварах з радістю Вам у цьому допоможе.